بازگشت به آرشیو

فراخوان «داستان‌های مهاجرت» نوگام

11 دسامبر 2014، ساعت 16:39

متفرقه

 

نشر الکترونیکی نوگام در دومین سال فعالیت، قصد دارد ایده تازه دیگری را برای کتاب بعدی خود با شما در میان بگذارد. همانطور که می دانید نوگام نشری است که آثار نویسندگان معاصر ایرانی را با مشارکت همگانی ایرانیان از سراسر دنیا به صورت کتاب الکترونیکی منتشر می‌کند و سپس به طور رایگان برای دانلود بر روی سایت خود منتشر می‌کند. حمایت از نویسندگان، اصلی است که نوگام بر پایه آن بنا شده و از سوی دیگر نزدیک‌تر کردن مخاطب و نویسنده، با استفاده از اینترنت و فناوری‌های جدید، از اهداف این نشر نوپاست.


سال گذشته، نوگام  مسابقه داستان‌نویسی سفر (یا سفرنامه‌نویسی) برگزار کرد که به داستان‌ سفرهای به یادماندنی به شهرهای داخل ایران اختصاص داشت. داستان‌های ارسالی این مسابقه در دو مرحله خوانده و انتخاب شدند و ۱۰ تا از بهترین داستان‌ها در کتابی با نام «از پیاز آباد تا شهر سوخته» منتشر شد که مورد توجه مخاطبان نوگام قرار گرفت. در این تجربه دلپذیر، بسیاری از کسانی که همچنان تردید داشتند که قلم به دست بگیرند، وارد صحنه شدند و از خودشان و خاطراتشان گفتند. آنها که دوست داشتند داستانشان را برای دیگران نقل کنند، آنها که عطش نوشتن رهایشان نمی‌کند.


امسال، نوگام با کمک شما برنامه دیگری را در نظر گرفته است. در سال‌های اخیر، تعداد بسیاری از ایرانیان به دلایل مختلف و در دوره‌های زمانی متفاوت ایران را ترک گفته‌اند و در گوشه‌ای از این دنیای پهناور خانه جدیدی ساخته‌اند. معتقدیم پدیده مهاجرت در ادبیات هرکشوری، مخصوصا ایران تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم امسال کتابی را به داستان‌های مهاجرت ایرانیان به اقصا نقاط دنیا اختصاص بدهیم. بسیاری از ایرانیان داستان‌های شنیدنی‌ای از مهاجرت خود دارند، داستان‌هایی منحصربه‌فرد از فرازونشیب‌های ترک وطن.


از شما خواهش می‌کنیم که ما را در اجرای این ایده یاری کنید. چنانچه خودتان علاقه دارید دست به کار شوید و داستانتان را روی کاغذ بیاورید. زندگی تک‌تک ما می‌تواند بخشی از تاریخ و ادبیات این کشور باشد. داستان‌هایتان را با دیگران سهیم شوید. اگر خودتان مایل نیستید مشارکت مستقیم در این کتاب داشته باشید یا درگیر مهاجرت خواسته یا ناخواسته نبوده‌اید، لطفا این مطلب را برای مخاطبان، دوستان و اقوام خود بفرستید یا روی وبلاگ و صفحه فیسبوک خود به اشتراک بگذارید تا دوستان بیشتری از آن باخبر شوند.


داستان‌ها توسط هیئت انتخاب نوگام خوانده می‌شوند و بهترین داستان‌ها در مجموعه‌ای منتشر خواهد شد.

شرایط پذیرش داستان‌ها

۱. افراد می‌توانند از هر جای دنیا در این مسابقه شرکت کنند.
۲. داستان‌ها باید بین ۱۵۰۰ تا  ۴۰۰۰ کلمه باشند.
۳. محوراصلی داستان‌ها باید روز ترک کردن ایران و سفر شما به خارج از کشور تا رسیدن به مقصد باشد
۴. آخرین تاریخ ارسال داستان‌ها ۷ نوامبر (مصادف با ۱۶ آبان) است.
۵. داستان‌ها نباید پیش از این در هیچ کتاب و مجله دیگری منتشر شده باشند.
۶. داستان‌ها باید در فرمت‌ ورد (Word) فرستاده شوند.
۷. نویسندگان می‌پذیرند که داستانشان در صورت انتخاب، ویرایش شده و در مجموعه‌ای توسط نشر نوگام منتشر شود.
۸. هر نویسنده می‌تواند فقط یک اثر برای نوگام بفرستد.
۹. نویسندگان می‌توانند هم از نام اصلی خود و هم از نام مستعار استفاده کنند. ایمیلی که داستان‌ها از طریق آن ارسال می‌شود باید در طول مراحل انتخاب و انتشار فعال باشد تا بتوانیم با نویسندگان در تماس باشیم.
۱۰ اگر عکس و تصاویری دارید که خودتان آن را گرفته‌اید، یا اجازه استفاده از آنها را دارید، می‌توانید همراه داستان ارسال کنید.
۱۱. هر نویسنده می‌تواند به جز نام داستان خودش، اسمی هم برای کتاب نهایی که مجموعه داستان‌های مهاجرت است پیشنهاد بدهد.


داستان‌های خود را با عنوان «داستان‌های مهاجرت» به ایمیل نوگام بفرستید: [email protected]
 

فراخوان «داستان‌های مهاجرت» نوگام:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.

  • هاشم حسینی

    بی قرارم ای یارانپاره پاره های دلم این رفته ها پرستونیامده به خانهگلبرگ ها به دست بادپراکنده به دنیا را برگردانید به بوستانمانایران... بی خوابخرابرویازدهچشمان به درمنتظرم ای مردمبگوییداین اخگران راه شب زده باز آیند... آن سوی آب هااروپادر جلگه های سبز آمریکاهر کجاحتا در ملتقای آتش و آبآفریقادر کافه های کاسموپولیتن پاریسدر گوشه های دنج میکده ای مردم سالارکانادادر سرزمین امن اذانمالزیادر آن نقطه ی نهایتبرفدل برده ی مرابه این شاخسار شکستهباز آرید... ای نازنین!در این جادروازه را تو بگشا دیگران را که نگفتم منبا شتاب بشماربگو وقت است کهاین همه پاره پارهپرنده پیوستههمه بر آشیانه بنشینند... می باردبازبر این سینه ی زخمی نام...چشمان دستان می جوینداسماء مقدس دیگرپوران و دخترانفرزندانبرادران و خواهرانم را بر زمینگوشه کنارِ دهکده ی کودک جهانی... نامه های مرااین نام های سرگشاده پیام ها راپخش کنید بر بام های بلند ملت ها... خنیاگران!بهر خدابا هر زبان که می خواهیدمی توانیدمی دانیدبخوانید:"بی قرارم ای یارانپاره پاره های دلم این رفته ها پرستونیامده به خانهگلبرگ هاپراکنده به دنیا را برگردانید به بوستانمانایران..." از مجموعه ی "اودیسه به ساعت سنگ" / هاشم حسینی
    19 سپتامبر 2014، ساعت 10:13 پاسخ
  • s-h

    لطفآ زمان فرستادن داستان را تمدید کنید.ممنون
    3 نوامبر 2014، ساعت 16:00 پاسخ
  • ترانه

    بررسی داستانها تمام نشد؟ در چه مرحله ای هست؟
    3 ژانویه 2015، ساعت 1:41 پاسخ
    • مدیر سایت

      داستان‌ها روز ۱۵ ژانویه اعلام خواهند شد.
      5 ژانویه 2015، ساعت 10:15 پاسخ