بازگشت به آرشیو

چطور ۱۰۰ کتاب در طول سال بخوانیم

18 ژانویه 2017، ساعت 22:21

کتاب‌خوانی

خواندن تعداد زیادی کتاب در طول یک سال احتیاج به برنامه‌ریزی دقیق، تعهد و توجه به این نکته دارد که از خواندن کتاب‌های بد باید حذر کرد. این برنامه به شما نشان می‌دهد چطور پله‌پله در طول هر ماه جلو رفت تا بتوان در طول سال ۱۰۰ کتاب خواند.

اگر می‌خواهید در این دنیا پیش بروید و به جایی برسید، باید خودتان را تعلیم و آموزش بدهید و این کار جز با کتاب خواندن حاصل نمی‌شود.

 

۱. زیاد کتاب بخرید.

اگر می‌خواهید بیشتر کتاب بخوانید، باید بیشتر کتاب بخرید. اگر فهرستی از کتاب‌هایی که می‌خواهید بخوانید داشته باشید، هیچ وقت فرصت را از دست نمی‌دهید و هیچ وقت هم بهانه‌ای برای کتاب نخواندن ندارید.

 

۲. همیشه در حال مطالعه باشید.

همیشه کاری کنید با توجه همه برنامه‌هایی که در زندگی دارید مشغول خواندن باشید. همیشه در حال خواندن یعنی این که:

  • در مترو کتاب بخوانید.
  • وقت غذا خوردن کتاب بخوانید.
  • وقتی در مطب منتظر نوبت‌تان هستید، کتاب بخوانید.
  • در محل کارتان کتاب بخوانید.

از همه مهم‌تر این که وقتی باقی آدم‌ها مشغول وقت تلف کردن هستند و اخبار را تماشا می‌کنند یا صفحه فیس‌بوک‌شان را برای صد و سیزدهمین بار بالا و پایین می‌کنند، شما کتاب‌تان را بخوانید.

 

۳. فقط کتاب‌های مرتبط با موضوع موردعلاقه‌تان را بخوانید.

وقت‌تان را با خواندن کتاب‌هایی که سر سوزن به آن‌ها علاقه ندارید تلف نکنید. کتاب‌هایی را انتخاب کنید که یا به کار حرفه‌ای‌تان یا به علایق‌تان مرتبط‌اند.

 

۴. هم‌زمان چند کتاب مختلف بخوانید.

هیچ قانونی برای کتاب خواندن وجود ندارد. بنابراین، هر کاری دل‌تان می‌خواهد بکنید. اگر دارید کتابی می‌خوانید که کمی پیچیده است، شاید دل‌تان بخواهد کنارش کتاب سبک‌تری بخوانید.

 

۵. دانشی را که کسب کرده‌اید حفظ کنید.

هر چقدر که می‌خواهید کتاب بخوانید، اما هیچ وقت فراموش نکنید از دانشی که کسب کرده‌اید استفاده کنید. اگر قرار است ساعت‌های زیادی را صرف مطالعه کنید، پس باید مطمئن شوید که از این دانش چیزی عایدتان می‌شود.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

چطور ۱۰۰ کتاب در طول سال بخوانیم:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.

  • madina

    سپاس فروان از شما شخصا خیلی نیاز داشتم به همچو رهنمایی تا بتوانم بیشتر مطالعه کنم واقعا با خواندن این موضوع خیلی چیز ها را فهمیدم و حال میتوانم تصمیم بگیرم
    23 ژانویه 2017، ساعت 7:01 پاسخ
  • علی بابابی

    روزی یه زنجره توی جنگل می ره پیش جغد و می گه تو که عاقل این جنگل هسی، به من بگو چطوری زمستون‌های سرد رو سر کنم و تا بهار زنده بمونم. جغد می‌گه تو باید خودتو گرم بگیری. زنجره می‌گه آره راست می گی... اما چطوری خودمو گرم بگیرم تا بهار؟ جغد می‌گه اینش به من مربوط نیست؛ تو سؤالی پرسیدی من جوابش رو دادم. حالا چطور این کار رو بکنی به خودت مربوطه!****همه‌ی مشکلات و مصائب از مورد دوم شروع می‌شه! اینایی که گفته راهکار اثربخش نیستند. منم می‌گم برای اینکه توی سال 109 تا کتاب بخوانید یک وعده‌ی غذایی روزتان را حذف کنید و به جاش کتاب بخوانید! حالا چطور این کار را بکنید؟ به خودتان مربوط است.
    12 مارس 2017، ساعت 12:50 پاسخ