بازگشت به آرشیو

کتاب‌های الکترونیکی مجانی در متروهای نیویورک

6 سپتامبر 2016، ساعت 9:18

کتاب‌خوانی

مسافران متروی نیویورک الان چند روزی است که می‌توانند مجانی در خطوط مختلف متروی این شهر کتاب الکترونیکی دانلود کنند و بخوانند.

انتشارات پنگوئن رندوم هاوس امکانی را برای مسافران متروی نیویورک فراهم کرده با عنوان Subway Reads یا «در مترو بخوانید» که به مسافرها اجازه می‌دهد به‌صورت مجانی روی گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌هایشان کتاب الکترونیکی دانلود کنند و در طول مسیرشان بخوانند.

مسافران می‌توانند با توجه به زمانی که قرار است در مترو بگذارنند، رمان‌های کوتاه، داستان‌های کوتاه و بخش‌هایی از کتاب‌ها را دانلود کنند و بخوانند. این انتشارات نام این لقمه‌های کوتاه کتاب‌خوانی را «لقمه‌های الکترونیکی» گذاشته است. مسافران برای یک مسیر ۱۰ دقیقه‌ای می‌توانند مطلب ۱۰ صفحه‌ای و برای مسیر نیم ساعته می‌توانند مطلبی ۳۰ صفحه‌ای را به میل خود انتخاب کنند و بخوانند. البته اگر کسی نتواند در مدت مشخص شده داستان را بخواند، داستان هم‌چنان در دسترس است و می‌تواند به خواندن‌اش ادامه دهد. متروی نیویورک در ۱۷۵ ایستگاه دسترسی به اینترنت را برای مردم آزاد کرده است.

متروی نیویورک این طرح را با مشارکت انتشارات پنگوئن رندوم هاوس انجام داده است، درست مثل کاری که سال پیش در متروی لندن و به‌مناسبت ۸۰ سالگی انتشارات پنگوئن انجام گرفت. مسئولان متروی نیویورک می‌گویند که با کمال میل از مشارکت ناشران دیگر هم در این طرح استقبال می‌کنند.

این راه یکی از راه‌حل‌هایی است که مسئولان متروی نیویورک به‌کار گرفته‌اند تا توجه مخاطبان جوان‌تر را به خودشان جلب کنند؛ مخاطبانی که این روزها کمتر کتاب می‌خوانند و بیشتر سرشان در گوشی‌های موبایل‌شان است.

در میان آثاری که پنگوئن رندوم هاوس مجانی در اختیار مسافران مترو گذاشته، هم کارهای نویسنده‌های جدید مثل الکساندر مک‌کال اسمیت را می‌توان دید و هم کارهای نویسندگان قدیمی‌تر مثل اف. اسکات فیتزجرالد و ادگار آلن پو. درست است که تعداد داستان‌های کوتاه و رمان‌های کوتاه این برنامه هنوز خیلی کم است، اما امکان دسترسی به بخش‌هایی از رمان‌های بلندتر، کتاب‌های غیرداستانی و غیرادبی زیاد است.

اگر هم بخواهید جمله‌هایی از کتاب‌هایی را که می‌خوانید در شبکه‌های اجتماعی با دیگران قسمت کنید، به‌راحتی می‌توانید جمله‌ها را انتخاب کنید و روی آیکون توییتر یا فیس‌بوک که بالای جمله‌ها ظاهر می‌شود کلیک کنید و آن‌ها را در این شبکه‌ها پست کنید.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

کتاب‌های الکترونیکی مجانی در متروهای نیویورک:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.