بازگشت به آرشیو

نویسنده‌های موفق چه‌طور از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند -بخش دوم

20 ژوئن 2016، ساعت 21:22

بازاریابی

بخش اول این مطلب را که بازنویسی و ترجمه این مقاله است، هفته پیش خواندید. این هفته بخش دوم و آخر آن را می‌خوانید.

 

۱۳. از نویسنده‌های دیگر حمایت کنید.

از حضورتان در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و از نویسنده‌های دیگری که کارشان را تحسین می‌کنید حمایت کنید و آثارشان را تبلیغ کنید. می‌توانید از این روش همکاری با نویسنده‌های دیگر برای زیاد کردن تعداد طرفداران‌تان استفاده کنید یا بدون چشم‌داشتی از هم حمایت کنید. شاید این لطف شما را بعدا به‌تان برگردانند. از طرف دیگر، طرفداران نویسنده‌ها از این خوش‌شان می‌آید که تعریف نویسنده‌ای را از نویسنده‌ای دیگر بشنوند. کتاب یا نویسنده‌ای که شما از آن خوش‌تان بیاید، احتمالا طرفداران‌تان هم آن را دوست خواهند داشت.

 

۱۴. فهرست کتاب‌هایی را که می‌خوانید منتشر کنید.

اگر وقت‌اش را ندارید که کتاب‌ها را بررسی کنید و درباره آن‌ها پُستی بگذارید، فقط کافی است فهرستی منتشر کنید و اسم کتاب‌هایی را که در حال حاضر دارید می‌خوانید یا قرار است بخوانید، در صفحه‌هایتان با دیگران در میان بگذارید.

 

۱۵. برای طرفداران‌تان بازی راه بیندازید.

می‌توانید برای این که طرفداران‌تان در پُست‌هایی که منتشر می‌کنید مشارکت داشته باشند، آن‌ها را با شرکت در یک بازی تشویق کنید. می‌توانید نقل‌قول‌هایی از کتاب‌های معروف انتخاب کنید و جای بعضی از کلمات را خالی بگذارید و از طرفداران‌تان بخواهید این جای خالی‌ها را پر کنند و بعد به آن‌ها جایزه بدهید. یا این که از آن‌ها بخواهید نام نویسنده یا نام کتاب را حدس بزنند.

 

۱۶. فهرستی از آهنگ‌های موردعلاقه‌تان برای هر کتابی که منتشر کرده‌اید درست کنید.

این آلبوم‌ها را در یکی از شبکه‌های موسیقی آپلود کنید و این آلبوم‌ها را در اختیار طرفداران‌تان قرار دهید. طرفداران شما اغلب دوست دارند بدانند نویسنده‌ها وقتی مشغول نوشتن مثلا فلان صحنه خاص بوده‌اند، به چه آهنگ‌هایی گوش داده‌اند یا چه آهنگ‌هایی در خلق شخصیت‌هایشان تاثیر داشته است.

 

۱۷. به سوال‌های طرفداران‌تان جواب بدهید.

ممکن است جواب دادن به سوال طرفدارها در بخش کامنت‌های مثلا یک پست فیس‌بوکی گم شود. بهترین کار این است که جواب به این سوال‌ها را در یک پست بنویسید و آن را منتشر کنید.

 

۱۸. به‌عنوان کسی که پایگاهی برای تبلیغ دارد، برای خیریه‌ها تبلیغ کنید.

می‌توانید برای خیریه‌هایی که نسبت به آن‌ها تعلق‌خاطر دارید تبلیغ کنید و درباره فعالیت‌هایشان صحبت کنید. با این کار باعث می‌شود عملا صدای این خیریه‌ها به گوش دیگران برسد. طرفداران‌تان را تشویق کنید نقشی در این خیریه‌ها به‌عهده بگیرند.

 

۱۹. اتفاق‌های مهم شخصیت‌های داستان‌هایتان را جشن بگیرید.

درست است که این شخصیت‌ها واقعی نیستند، اما با جشن گرفتن اتفاقات مهم زندگی آن‌ها می‌توانید لایه‌ای بامزه از واقعیت به زندگی این شخصیت‌ها اضافه کنید. تولدها و سالگردها بهانه‌های خوبی هستند.

 

۲۰. لینک‌ها و رسانه‌های دیگر را با خواننده‌هایتان هم‌خوان کنید.

اگر عکسی، مقاله‌ای یا ویدیوی جذابی پیدا کردید، آن را با خواننده‌هایتان هم‌خوان کنید. ممکن است از محتوای آن‌ها لذت ببرند. ایده‌آل این است که نظرشان را هم بخواهید و با آن‌ها دیالوگی در مورد موضوع راه بیندازید.

 

۲۱. عکس‌های حیوان خانگی‌تان را برای طرفداران‌تان منتشر کنید.

وقتی شک کرده‌اید، عکس حیوان خانگی‌تان را پست کنید. این عکس‌ها برگ برنده شما است. برنده این بازی همیشه شما هستید. می‌توانید عکسی از کتاب‌تان را در کنار گربه یا سگ‌تان منتشر کنید. این کار خودش یک‌جور تبلیغ برای کارتان است.

 

۲۲. اجازه دهید طرفداران‌تان بخش خصوصی شما و زندگی‌تان را ببینند.

همه چیز که نباید درباره کتاب باشد. خیلی از نویسنده‌ها عکس‌هایی را که در روزمره می‌گیرند، از آخرین ماجراجویی‌ها و مسافرت‌هایشان، دستورهای آشپزی یا اتفاقات فرهنگی منتشر می‌کنند. فکر نکنید طرفدارها اهمیتی به چیزهایی که شما می‌گویید نمی‌دهند. این‌جور پست‌ها می‌توانند بیشترین توجه را از مخاطب بگیرند.

 

۲۳. وقتی در حال مرخصی هستید، این را به مخاطبان‌تان بگویید.

هیچ اشکالی ندارد که گاهی‌وقت‌ها از حضور در شبکه‌های اجتماعی مرخصی بگیرید و روی نوشتن تمرکز کنید. مخاطبان‌تان این قضیه را درک می‌کنند. آن‌ها خوشحال می‌شوند از این که می‌بینند شما در کارتان دارید پیشرفت می‌کنید. یادتان باشد که اگر مرخصی گرفتید، هر از گاهی به صفحه‌هایتان سر بزنید و طرفداران‌تان را در جریان پیشرفت کارتان بگذارید.

نویسنده‌های موفق چه‌طور از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند -بخش دوم:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.

  • اصلان قزللو

    با سلام مطالب بسیار خوبی بود . برخی از این توصیه ها را من انجام می دهم .
    27 ژوئن 2016، ساعت 13:39 پاسخ