بازگشت به آرشیو

بهترین مکان‌ها برای گوش دادن به کتاب‌های شنیداری

26 آوریل 2016، ساعت 9:23

نشر الکترونیک

این روزها شکل کتاب خواندن آدم‌ها به‌خاطر دسترسی به تکنولوژی‌های مختلف تغییر کرده است. ممکن است هنوز کتاب‌خوان‌های زیادی باشند که کتاب‌های سنتی و چاپی را ترجیح بدهند، اما دیگرانی هم هستند که روی گوشی‌های هوشمندشان کتاب‌های الکترونیکی می‌خوانند یا حتی علاقه‌مند به گوش کردن کتاب و کتاب‌های شنیداری هستند.

وبلاگ انتشارات پنگوئن مطلبی منتشر کرده درباره مکان‌های درجه یکی که می‌شود در آن‌ها به کتاب‌های شنیداری گوش داد. از نظر نویسنده این مطلب تعداد این مکان‌ها بی‌شمار است، اما مهم این است که اهل کتاب این مکان‌ها را بیشتر دوست داشته باشند. نویسنده این پُست از کتاب‌خوان‌ها نظرخواهی کرده و این‌ها جواب‌هایی است که خواننده‌ها داده‌اند:

 

۱. توی ماشین…

چه درگیر رفت‌وآمد طولانی روزانه به محل کارتان باشید، چه با خانواده‌تان در ماشین نشسته‌ باشید و بخواهید به تعطیلات بروید، بهترین جا برای گوش دادن به کتاب ماشین است. این‌جوری زمان مثل برق و باد می‌گذرد و بابت ترافیک هم اذیت نمی‌شوید.

 

۲. سر کار…

شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که سخت کار می‌کنید، اما گاهی به فضایی برای تنفس احتیاج دارید که هم کمی از بکن-نکن‌های کارتان فاصله بگیرید و هم بحث‌های مثلا فوتبالی همکاران‌تان اذیت‌تان نکند. کتاب‌های شنیداری بهترین امکان را برای وارد شدن به یک دنیای دیگر در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

۳. در هوای آزاد…

حین کوهنوردی، دوچرخه‌سواری یا قدم زدن می‌شود خیلی راحت به کتاب‌های شنیداری گوش داد. این‌جوری علاوه بر این که کالری می‌سوزانید و هوای تازه را به ریه‌هایتان می‌کشید، می‌توانید به برنامه هفتگی کتاب خواندن‌تان هم وفادار بمانید.

 

۴. توی رخت‌خواب…

این که خسته هستید، دلیل نمی‌شود وقتی می‌روید توی رخت‌خواب، یک‌راست بخوابید. گاهی وقت‌ها غلت زدن توی رخت‌خواب و گوش دادن به صدای راوی موردعلاقه‌تان می‌تواند آرام‌ترتان کند و راحت‌تر به خواب بروید، دست‌کم تا زمانی که نویسنده با صحنه‌ای هیجان‌انگیز غافلگیرتان نکند.

 

۵. توی خانه…

تازه هفته پیش خانه‌ را تمیز کرده‌اید، پس چه‌جوری این‌قدر کثیف شده؟ کلی برنامه برای کتاب خواندن داشته‌اید، اما هیچ نگران نباشید. شنوندگان کتاب‌های شنیداری می‌توانند کارهای پیش پا افتاده خانه را تبدیل به ماجراجویی کنند و حین انجام دادن کارهای خانه برنامه کتاب‌خوانی‌شان را هم پیش ببرند.

 

۶. توی سوپرمارکت‌ها…

ممکن است لیست خریدتان بلندبالا باشد، اما همین لیست بلندبالا به شما امکان می‌دهد تا وقت بیشتری را برای گوش دادن به کتاب‌های شنیداری حین خرید کردن داشته باشید.

 

۷. توی اتاق نشیمن...

وقت‌هایی که مشغول خیاطی یا بافتن یا کارهای دستی هستید، بهترین زمان است برای این که به کتاب‌های شنیداری گوش بدهید.

 

اگر مکان ویژه دیگری هم شما برای خودتان دارید، خودتان می‌توانید به این لیست اضافه کنید.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

بهترین مکان‌ها برای گوش دادن به کتاب‌های شنیداری:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.