بازگشت به آرشیو

ای‌بوک پیشرفته ماجراهای هری پاتر منتشر شد

21 اکتبر 2015، ساعت 9:19

نشر الکترونیک

هر هفت کتاب ماجراهای «هری پاتر» با شکل و شمایل جدید و با بیش از ۲۰۰ تصویر جدید در قالب ای‌بوک‌های پیشرفته فقط برای دستگاه‌های اپل منتشر شد.

بیش از نیمی از این ۲۰۰ تصویر به صورت انیمیشن درآمده‌ یا به شکل تصویرهایی که خواننده می‌تواند با آن‌ها تعامل برقرار کند. از جمله این که اگر توپ طلایی بازی‌های کوییدچ را روی صفحه لمس کنید، توپ به پرواز درمی‌آید. جی.کی. رولینگ، خالق ماجراهای هری پاتر، هم توضیحات جدیدی در این نسخه‌ها در مورد بعضی شخصیت‌ها و بعضی حوادث داستان‌ها اضافه کرده است.

این ای‌بوک‌های پیشرفته که پنج‌شنبه گذشته وارد بازار شده‌اند به‌طور اختصاصی در فروشگاه اپل آی‌بوکز عرضه می‌شوند و برای این که کاربرها بتوانند آن را بخوانند، حتما باید یکی از ابزارهای اپل را داشته باشند.

کتاب‌های جدید چه به خواننده‌های جوان و چه پیر این امکان را می‌دهد که هر کدام به‌نوعی با کتاب درگیر شوند. این کار به رولینگ و ناشر کتاب فرصت داده تا دوباره این کتاب‌های پرفروش را بفروشند.

در یکی از انیمیشن‌ها، خبر قبولی هری پاتر در هاگوارتز با حروفی می‌رسد که از توی شومینه بیرون می‌آیند و در یکی دیگر از صحنه‌ها وقتی قطار به سمت هاگوارتز می‌رود، چشم‌اندازها در کتاب حرکت می‌کنند. در یکی از صحنه‌های مهمانی کتاب، می‌توانید صفحه‌ها را به چپ و راست بکشید تا ببینید غذاهای دیگری که روی میز است چیست.

البته کتاب صدا ندارد. مثلا در یکی از صحنه‌ها وقتی ران، دوست هری، یکی از نامه‌های عصبانی از مادرش دریافت می‌کند، صدای داد و بیدادی در کار نیست، ولی از نامه عصبانی دود بلند می‌شود.

امکان دسترسی هم به محتوایی که رولینگ اضافه کرده این‌جوری است که می‌توانید روی یکی از نشانه‌های پر روی صفحه کلیک کنید و مثلا ببینید پیش از این که قطار هاگوارتز وجود داشته باشد، بچه‌ها چه‌طور به مدرسه می‌رفتند:‌ بعضی‌هایشان سوار جارو می‌شدند که خب با وجود چمدان‌ها و حیوانات‌شان کار سختی بوده.

تعداد حاشیه‌هایی که رولینگ به این ای‌بوک‌های پیشرفته اضافه کرده، چندان زیاد نیست. جلد کتاب‌ها دیجیتالی است و از حال و هوای درون کتاب به کمک آن‌ها می‌توان خبردار شد.

هر کتاب ۱۰ دلار قیمت دارد و قیمت کل کتاب‌ها در مجموع ۷۰ دلار است. البته اگر نسخه‌های الکترونیکی کتاب‌ها را هم از قبل داشته باشید، تخفیفی به شما تعلق نمی‌گیرد.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این خبر است.

 

ای‌بوک پیشرفته ماجراهای هری پاتر منتشر شد:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.