بازگشت به آرشیو

گوگل باید اطلاعات شخصی یک دزد کتاب را افشا کند

14 اکتبر 2015، ساعت 9:14

نشر الکترونیک

دادگاهی هلندی از گوگل خواسته اطلاعات شخصی کاربری را که در گوگل پلی کتاب به صورت غیرقانونی کتاب فروخته افشا کند.

ظاهرا شخصی تعدادی کتاب الکترونیکی را به‌صورت غیرقانونی و با قیمت بالاتر در گوگل پلی به فروش رسانده است. ناشران کتاب‌ها هم به BREIN که بنیادی است که علیه قاچاق کتاب فعالیت می‌کند شکایت برده و این گروه هم از گوگل خواسته تا کتاب‌ها را از گوگل پلی بردارد. گوگل هم با خواسته ایشان موافقت کرده و البته تقاضای آن‌ها را برای در اختیار گذاشتن نام این کاربر رد کرده است. BREIN هم تصمیم گرفته تقاضای خود را تسلیم دادگاه کند.

این گروه از گوگل خواسته است تا اطلاعات مربوط به آی‌پی، آدرس خانه، اسامی، ای‌میل‌ها و اطلاعات بانکی این کاربر را در اختیارشان قرار دهد، حتی اگر این کاربر خارج از اتحادیه اروپا زندگی کند.

گوگل در پاسخ گفته است که اگر این کاربر خارج از اتحادیه اروپا زندگی کند، این کار نقض قانون بین‌المللی درباره حریم شخصی است.

اما نتیجه دادگاه این است که حق مولف در این مورد بر حقوق دیگر، مثل حق آزادی بیان، ارجح است و البته کاربر موردنظر این فرصت را دارد که ظرف دو هفته تقاضای فرجام کند.

این کار به دارندگان حق مولف این امکان را می‌دهد که از این به بعد گوگل را با دقت بیشتری ارزیابی کنند.

دست‌اندرکاران BREIN پیش از این موفق شده‌اند بدون مراجعه به دادگاه، اطلاعات شخصی مالکان سایت Torrent را از کسانی که دامنه در اختیارشان قرار داده بودند استعلام کنند.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این خبر است.

گوگل باید اطلاعات شخصی یک دزد کتاب را افشا کند:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.