بازگشت به آرشیو

آینده نشر متعلق به گوشی‌های هوشمند است

19 اوت 2015، ساعت 8:53

نشر الکترونیک

بازاریابی در دنیای نشر در سال ۲۰۱۵ در دنیای گوشی‌های هوشمند، نسل هزاره و تاثیر متقابل دنیای مجازی و واقعی می‌گذرد. این‌ها را سارا لوید، مدیر بخش دیجیتال و ارتباطات انتشارات مک‌میلان، می‌گوید که یکی از بزرگ‌ترین انتشاراتی‌های بریتانیاست.

برای لوید کاملا محرز است که سال ۲۰۱۵ سال گوشی‌های هوشمند در دنیای نشر است. او می‌گوید، «همان‌جور که روزبه‌روز به تعداد خواننده‌هایی اضافه می‌شود که می‌خواهند کتاب‌ها را روی موبایل‌ها، تبلت‌ها و فبلت‌هایشان کشف کنند و بخوانند، ناشرها هم باید بیشتر به مسئله بازاریابی و خواسته‌های مصرف‌کنندگان خود فکر کنند.»

با رشد و شناخته‌تر شدن ولاگرها، ویدیو بلاگرها، لوید علاقه‌مند بود که ببیند پیشرفت‌های بعدی در زمینه فعالیت‌هایی ویدیویی در سال ۲۰۱۵ چه چیزهایی می‌تواند باشد، چرا که ناشران به دنبال آن بودند که چه‌طور از امکانات بازاریابی ویدیویی برای ارتباط برقرار کردن با نسل هزاره استفاده کنند؛ نسلی که در فاصله دهه ۸۰ تا ۲۰۰۰ به دنیا آمده است.

لوید می‌گوید، «مقوله موردعلاقه من کنش و واکنش مسائل نشر در دنیای واقعی است؛ اتفاقات آف‌لاین، تجربه حضور در فروشگاه‌های کتاب، دنیای دیجیتال و تاثیر همه این‌ها بر هم.»

لوید از طرفی به این موضوع علاقه‌مند است که چه‌طور ناشران کوچک‌تر باید از شبکه‌های اجتماعی برای کارشان استفاده کنند. او می‌گوید، ناشران از یک طرف باید کار باکیفیت و تر و تمیز ارائه دهند و از طرف دیگر، ذائقه مردم روزبه‌روز به سمتی می‌رود که به دنبال تولیدات سبک و سریع و ساده می‌گردد که به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی موردپسند قرار بگیرد و هم‌خوان شود.»

او می‌گوید، ناشران باید به‌دنبال یادگیری تکنیک‌های بازاریابی هوشمندانه‌تری در شبکه‌های اجتماعی باشند.

 

آنچه خواندید بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

آینده نشر متعلق به گوشی‌های هوشمند است:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.