بازگشت به آرشیو

میلیون‌ها ای‌بوک مجانی؛ هدیه اوباما به کودکان کم‌بضاعت

16 مارس 2016، ساعت 12:04

نشر الکترونیک

بیشتر از ۲۵۰ میلیون دلار کتاب الکترونیکی مجانی به‌زودی در اختیار کودکان خانواده‌های کم‌بضاعت آمریکا قرار می‌گیرد. این بخشی از پروژه باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا، است که اینترنت مجانی و وسایل آموزشی برای مطالعه در اختیار کودکان سراسر آمریکا قرار می‌دهد.

تعدادی از مهم‌ترین ناشران آمریکا هم در این برنامه مشارکت کرده‌اند و هزاران کتاب جایزه گرفته محبوب کودکان هم در میان این کتاب‌های الکترونیکی به‌چشم می‌خورد. این کتاب‌ها را کتاب‌خانه ملی آمریکا برای این پروژه انتخاب کرده است.

هدف این پروژه که نام‌اش OpeneBooks است وارد کردن کتاب به زندگی کودکان و خانواده‌های کم‌بضاعتی است که نمی‌توانند قفسه‌های کتاب‌خانه‌هایشان را از کتاب پر کنند.

دانلود کردن اپلیکیشن OpeneBooks برای بچه‌ها مثل این است که درهای کتاب‌خانه‌ای را به روی‌شان باز کرده باشی. برای استفاده از کتاب‌های این اپلیکیشن لازم نیست بچه‌ها عضو کتاب‌خانه‌ای باشند یا پولی برای عضویت بپردازند.

یکی دیگر از اهداف این برنامه هم این است که بچه‌ها راحت‌تر بتوانند از مدرسه‌ها یا کتاب‌خانه‌های عمومی تلفن‌های هوشمند یا تبلت قرض کنند تا به کتاب‌ها دسترسی داشته باشند.

 

مطلبی که خواندید، بازنویسی و ترجمه این خبر است.

میلیون‌ها ای‌بوک مجانی؛ هدیه اوباما به کودکان کم‌بضاعت :

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.