بازگشت به آرشیو

کتاب‌های تلنبار شده‌تان در مورد شخصیت شما چه می‌گویند

25 اکتبر 2016، ساعت 11:14

کتاب‌خوانی

عکس اول: تبریک می‌گوییم. شما همه کتاب‌هایتان را خوانده‌اید. کپه کتاب‌های شما آن‌قدر کوچک است که به‌راحتی می‌توان آن را مرتب کرد. شکل و شمایل‌ این جوری کتاب‌ها خیلی راحت از شما آدم روشنفکری می‌سازد که درست و حسابی کتاب خوانده، از آن دسته که گیج نمی‌شوند چه کتاب‌های نخوانده‌ای دارند. آدم‌هایی که کتاب نمی‌خوانند احتمالا فکر می‌کنند همه کتاب‌خوان‌ها شبیه شما هستند. شما به آن گروهی از کتاب‌خوان‌ها تعلق دارید که وقتی پای کتاب وسط می‌آید، می‌توانند خودشان را کنترل کنند. لذت ببرید از این که نام کتاب‌هایی را که خوانده‌اید می‌دانید.

 

عکس دوم: بیچاره شما. شما همان کسی هستید که نیت‌تان از همه خوب‌تر است. کتاب چیدن‌تان را روی هم با این نیت شروع کرده‌اید که کتاب‌هایی را که روی هم می‌گذارید واقعا خواهید خواند. وقتی این مدلی کتاب می‌چینید، هیچ نمی‌دانید وقتی پا می‌گذارید توی کتاب‌فروشی‌ها دیگر هیچ قدرتی از خودتان ندارید. شهوت خرید کتاب بر شما غلبه می‌کند و شما هم حریص کتاب‌ها را می‌خرید و کپه کتاب‌هایتان روز به روز بلندتر و پهن‌تر می‌شود. می‌دانید تعداد کتاب‌های نخوانده‌تان از خوانده‌ها بیشتر است… به باشگاه نخوانده‌ها خوش آمدید.

 

عکس سوم: روزی روزگاری در سرزمینی دور یا شاید همین خانه‌ای که شما الان در آن زندگی می کنید، شما فکر می‌کرده‌اید کتاب‌هایی را که خریده‌اید بارها و بارها می‌خوانید، بنابراین همه این کتاب‌ها را نگه داشته‌اید. همه‌شان را. در نهایت، متوجه شدید بعضی از این کتاب‌ها را دیگر هرگز نمی‌خوانید، اما از آن‌ها هم نمی‌توانستید دل بکنید. بنابراین، از این کتاب‌ها برای تزیین کردن خانه‌تان استفاده می‌کنید و خیلی زود شومینه خیلی باحال خانه‌تان جایش را می‌دهد به جایی برای تلنبار کردن کتاب‌ها و پیش از این که اصلا متوجه شوید، ستون‌های درجه یکی از کتاب‌ها برای دکور خانه‌تان درست کرده‌اید. مطمئن باشید روزی خانه‌تان از این ستون‌های درجه یک پر خواهد شد. بخت یارتان.

 

عکس چهارم: شما از آن دسته آدم‌های واقع‌گرایی هستید که تسلیم شده‌اید. می‌دانید دیگر این کتاب‌ها را هرگز نخواهید خواند و و به کسی هم آن‌ها را نخواهید بخشید. آن‌قدر این کتاب‌ها را داشته‌اید که به فکرتان رسیده استفاده‌های مفید دیگری از آن‌ها بکنید (تبدیل‌شان کنید به میز، پایه آباژور یا کاغذ دیواری)، چون نمی‌توانید از دست‌شان خلاص شوید و جای دیگری هم ندارید که آن‌ها را بگذارید. تبریک می‌گوییم، شما استاد تلنبار کردن کتاب‌ها هستید، درمانی هم برایش نیست. فقط می‌توانید بروید سراغ پینترست و خودآموزهایی که به شما یاد می‌دهند با کتاب‌های نخوانده‌تان چه کارهای مفیدی انجام بدهید.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

کتاب‌های تلنبار شده‌تان در مورد شخصیت شما چه می‌گویند:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.