بازگشت به آرشیو

پادکست‌هایی از زندگی واقعی مردم

13 ژوئیه 2016، ساعت 9:16

متفرقه

اگر اهل داستان‌ هستید، دوست دارید داستان بشنوید و البته این داستان‌ها واقعی باشند، می‌توانید به پادکست‌های The Moth گوش بدهید که به‌صورت زنده و بدون ویرایش از زبان خود آدم‌هایی گفته می‌شود که این اتفاقات را تجربه کرده‌اند.

دست‌اندرکاران این سایت و این پادکست‌ها درباره کار خود می‌گویند: «ماموریت ما این است که هنر و مهارت داستان‌گویی آدم‌ها را ترویج و تشویق کنیم و از تنوع تجربه‌هایی که انسان‌ها در زندگی واقعی از سر گذرانده‌اند تجلیل کنیم.»

این سایت در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است و تا امروز هزاران نفر داستان‌ها و تجربه‌های زندگی‌شان را به‌صورت زنده برای شنوندگان علاقه‌مند به این برنامه‌ها تعریف کرده‌اند. گاهی وقت‌ها این داستان‌هایی تجربه‌هایی هستند که آدم‌ها هرگز از آن‌ها با شخص دیگری حرف نزده‌اند و حالا مثلا بعد از گذشت ۳۰ سال آن را به صدای بلند برای دیگران تعریف می‌کنند. از آن جایی که این داستان‌ها واقعی هستند و انواع و اقسام تجربه‌ها را شامل می‌شوند، هر کسی به شیوه خودش آن‌ها را تعریف می‌کند. برای همین، گاهی این داستان‌ها تلفیقی از تجربه‌های مستند و نمایش‌های تئاتری می‌شوند.

این برنامه‌ها در بیشتر از ۲۵ شهر آمریکا به‌صورت زنده برگزار می‌شوند و بیش از ۳۰ میلیون بار پادکست‌های آن‌ها که بر اساس تجربه و زندگی واقعی آدم‌ها ساخته شده دانلود شده‌اند.

این موسسه برای بچه‌های دبیرستانی هم کارگاه‌های داستان‌سرایی برگزار می‌کند.

پادکست‌هایی از زندگی واقعی مردم:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.