بازگشت به آرشیو

بیل گیتس: چرا کتاب می‌خوانم

11 ژانویه 2016، ساعت 21:47

کتاب‌خوانی

اگر تا الان نمی‌دانستید، بدانید که بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت، وبلاگی دارد به اسم Gates Notes و در این وبلاگ درباره کتاب‌هایی می‌نویسد که در طول سال می‌خواند. گیتس می‌گوید حدودا ۵۰ کتاب در طول سال می‌خواند و در پایان سال فهرستی از بهترین کتاب‌هایی که خوانده منتشر می‌کند. روزنامه نیویورک تایمز در این مورد این وبلاگ و تاثیری که کتاب‌خوانی در زندگی گیتس داشته با او مصاحبه‌ای کرده که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

 

کتاب خواندن چه نقشی در زندگی شما بازی می‌کند؟

کتاب خواندن یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که به‌واسطه آن یاد می‌گیرم. این روزها جاهای جالبی می‌روم، با دانشمندها ملاقات می‌کنم و سخنرانی‌های آن‌لاین زیادی می‌بینم، اما خواندن هنوز مهم‌ترین راه هم برای یادگیری چیزهای جدید و هم برای آزمایش کردن میزان درک و فهم‌ام است.

 

چه چیزی باعث شد تصمیم بگیرید وبلاگی درباره کتاب درست کنید و درباره کتاب‌هایی که می‌خوانید یادداشت بنویسید؟

من همیشه خواندن و یاد گرفتن را دوست داشته‌ام، بنابراین واقعا کار خوبی است آدم‌ها نقد کتابی را ببینند و این نقد تشویق‌شان به خواندن کتاب تشویق‌شان کند و بعد هم نظرشان را درباره کتاب آن‌لاین منتشر کنند و آن را با دوستان‌شان در میان بگذراند.

 

کتاب‌هایی را که می‌خوانید چه‌طور انتخاب می‌کنید؟ دوستان‌تان توصیه می‌کنند یا خانواده یا رسانه‌های جمعی؟

تلفیقی از همه این‌ها. من و ملیندا [همسر گیتس] گاهی وقت‌ها کتاب‌هایی را که دوست داریم با هم رد و بدل می‌کنیم. به توصیه دوستان‌ام هم گوش می‌دهم. وقتی کتاب خوبی را تمام می‌کنم، سعی می‌کنم کتاب‌های دیگر همان نویسنده یا موضوع‌هایی شبیه همان کتاب را پیدا کنم و بخوانم.

 

برای این که فهرست بهترین کتاب‌هایی را که در طول سال خوانده‌اید به دیگران معرفی کنید، چه روندی را طی می‌کنید؟ شده که کارتان برای انتخاب کتاب‌ها سخت هم بشود؟

کتاب‌هایی که در این فهرست هستند کتاب‌هایی هستند که بینش و دیدگاهی نسبت به بشریت دارند، نسبت به ارزش‌ها، قدرت‌ و فراز و نشیب‌های انسانی‌مان.

 

آنچه خواندید، بازنویسی و ترجمه این مطلب است.

بیل گیتس: چرا کتاب می‌خوانم:

نظر شما ثبت شد و پس از بررسی مدیریت سایت منتشر خواهد شد.